You are currently browsing the Health and nutrition weblog archives for January, 2009.
You are currently browsing the Health and nutrition weblog archives for January, 2009.
Saturday, January 31st, 2009 Posted in Antioxidant | No Comments »
Key Benefits • Potent Antioxidant • Increases Vitality • Contains high concentrations of amino acids, trace minerals and phytonutrients • No artificial sweeteners • High ORAC ... Read more..Saturday, January 31st, 2009 Posted in Antioxidant | No Comments »
Today I’d like to share about great foods. These list of 8 foods will bring you a healthier life in 2009. So read this, and get healthy always. Low ... Read more..Saturday, January 31st, 2009 Posted in Antioxidant | No Comments »
A Natural Food to Help Beat “The 3 Deadly HIGHs†– HIGH Blood Pressure, HIGH Blood Sugar & HIGH Triglyceride Levels! In general, there are two types of buckwheat, ... Read more..Saturday, January 31st, 2009 Posted in Health and nutrition | No Comments »
Drinking just two glasses of apple juice daily can possibly delay the onset of Alzheimer’s disease. This is the result of a study conducted on mice at the University of ... Read more..Saturday, January 31st, 2009 Posted in Health and nutrition | No Comments »
Links to high blood pressure and heart disease have created a fear of salt and encouraged a craze with low sodium diets. But is salt really something you need to ... Read more..Saturday, January 31st, 2009 Posted in Natural health | No Comments »
A new paper cites nearly 900 studies on the adverse effects of HMG-CoA reductase inhibitors, also called statins, which are a class of drugs widely used to treat high cholesterol. ... Read more..Saturday, January 31st, 2009 Posted in Natural health | No Comments »
There is no good evidence supporting a harmful effect of regular exercise on normal joints, according to a review of studies. Exercise is beneficial for weight control, disease management in cardiovascular ... Read more..Saturday, January 31st, 2009 Posted in Natural health | No Comments »
Most people already know that too much sodium can increase blood pressure. But a new study suggests that people trying to lower their blood pressure should also boost their intake ... Read more..Saturday, January 31st, 2009 Posted in Natural health | No Comments »
A neuroimaging study on highly stressed students suggests that people don't do their most agile thinking under stress. The findings show that 20 male M.D. candidates in the middle of ... Read more..Thursday, January 29th, 2009 Posted in Antioxidant | No Comments »
The antioxidant flavonoids in chocolate have been getting a lot of praise lately. The ironic part of the health benefits of chocolate is that the brown pigment has been ... Read more..